15 augustus 2018

Herman Miller kiest Andi Owen als nieuwe President en Chief Executive Officer

Herman Miller, Inc. Herman Miller, Inc. (Nasdaq: MLHR), de wereldwijde designer en meubelfabrikant, heeft vandaag aangekondigd dat Andi Owen door de Raad van Bestuur is verkozen tot opvolger van Brian C. Walker als de nieuwe President en Chief Executive Officer van het bedrijf, met ingang van 22 augustus 2018. Mevr. Owen is per 22 augustus ook verkozen tot lid van de Raad van Bestuur van het bedrijf. Ze treedt toe tot Herman Miller na een 25-jarige carrière bij Gap Inc., waar ze het laatst werkte als Global President van Banana Republic en leiding gaf aan 11.000 werknemers in meer dan 600 winkels verspreid over 27 landen. De benoeming maakt deel uit van een eerder aangekondigd planningsproces voor leiderschapsopvolging.

Voorzitter van de Raad van Bestuur Michael A. Volkema zei: “We zijn Brian buitengewoon dankbaar voor zijn leiderschap en talloze verdiensten tijdens zijn lange loopbaan bij Herman Miller. Het bedrijf blijft gefocust op de strategie die door Brian werd doingegevoerd en waardoor het bedrijf als geheel is gegroeid, onze multi-channel-mogelijkheden zijn uitgebreid en het positieve momentum van het bedrijf werd versneld.”

Dhr. Volkema voegde daaraan toe: “Onder leiding van Andi zal het bedrijf mogelijkheden aangrijpen die tot groei zullen leiden op nieuwe markten voor zowel contract- als consumentenklanten. Andi heeft de juiste eigenschappen, talenten en expertise om deze missie te volbrengen. Ze begrijpt hoe we het potentieel van een merk kunnen realiseren te midden van veranderende voorkeuren en gewoontes van klanten. We zijn heel blij dat we haar aan boord mogen verwelkomen.”

De gebieden waarop mevrouw Owen sterk is sluiten buitengewoon goed aan bij het managementteam van Herman Miller, dat uitgebreide expertise op het gebied van contractmeubilair en groeiende retailmogelijkheden biedt. Tijdens haar loopbaan bij Gap Inc. werkte ze voor uiteenlopende producten en merken binnen dat bedrijf. Ze heeft veel verschillende vaardigheden ontwikkelt die aansluiten op de huidige strategische richting van Herman Miller die uiteenloopt van digitale en omnichannel-transformatie tot ontwerp, productontwikkeling en supply chain management.

Art Peck, President en Chief Executive Officer van Gap Inc. zei: “Ik heb alle vertrouwen in Andi en haar mogelijkheden. Ze heeft een lange en succesvolle carrière opgebouwd binnen het merkenportfolio van Gap, en ik vind het heel spannend om te zien waar haar visie en leiderschap het iconische merk van Herman Miller naar toe zal brengen in de toekomst.”

Haar wapenfeiten bestaan onder andere uit het ontwikkelen van nieuwe “digital first”-groeistrategieën, het introduceren van innovatieve marketing en nieuwe strategieën voor klantenwerving, en het stimuleren van wereldwijde expansie in belangrijke markten. Mevr. Owen heeft indrukwekkende resultaten behaald met een focus op het creëren van mensgerichte teams. Haar benadering, waarbij waarden centraal staan, wordt gedeeld door Herman Miller.

Dhr. Walker zei: “Herman Miller staat nog maar net aan het begin van het ontginnen van ons bereikbare marktpotentieel. De ervaring van Andi in het als marktleider verder stimuleren van resultaten zal in combinatie met het uitstekende leiderschapsteam onze lijn van merken naar een hoger niveau tillen. Dit is een spannende tijd voor het bedrijf en ik kijk ernaar uit om met Andi samen te werken aan een naadloze overgang.”

Mevr. Owen zei: “Herman Miller heeft de reputatie de beste in de business te zijn. Het is een privilege om leiding te mogen geven aan het bedrijf en door te mogen gaan met de verdere ontwikkeling van zijn merkenportfolio die van wereldklasse is. Ik kijk ernaar uit om met het managementteam en de bredere organisatie samen te werken om voort te bouwen op het erfgoed van innovatie en uitmuntend design dat centraal staat bij Herman Miller.”

Andi Owen–Professionele Achtergrond
Andi Owen wordt de nieuwe President en Chief Executive Officer van Herman Miller en lid van de Raad van Bestuur, per ingang van 22 augustus 2018. Van 2014 tot 2017 fungeerde Andi als Global President van Banana Republic, een merk dat 2,8 miljard dollar waard is. Ze leidde alle facetten van deze wereldwijde omnichannel-divisie, die ressorteert onder Gap Inc.

Tijdens haar loopbaan bij Gap stond Andi aan het hoofd van :

• Banana Republic, een merk dat 2,8 miljard dollar waard is, met meer dan 600 eigen en franchise specialty en outlet winkels in meer dan 27 landen, websites in vier landen en meer dan 11.000 werknemers, met volledige verantwoordelijkheid voor de winst-en-verliesrekening
  • De Global Outlet Division van Gap, met volledige verantwoordelijkheid voor de winst-en-verliesrekening
  • Ze ontwikkelde een creatief platform en merkvisie op basis van klant- en werknemersinput
  • Vernieuwde de productpijplijn om aan normen voor de productkwaliteit te kunnen voldoen en de klantinput, flexibiliteit in de supply chain en snelheid te vergroten
  • Introduceerde innovatieve marketing en nieuwe strategieën voor klantenwerving met de nadruk op digitale/sociale investeringen, "influencer"-partnerschappen en datamining
  • Gaf leiding aan een complete omnichannel organisatie-transformatie die een "digital first"-structuur, processen en groeistrategieën creëerde, dit leidde tot webverkopen en winst die de plannen overstegen en toonaangevende branchenormen overtroffen
  • Lanceerde de Gap Factory Store-divisie in China en Europa, die in het eerste jaar al winstgevend was
  • Lanceerde de Gap Factory Online Division, waarvan de omzet en marge-verwachtingen werden verdubbeld in de eerste zes maanden
  • Stelde een goed functionerend leiderschapsteam samen met een grotere balans tussen externe en omni/digitale ervaringen om de bedrijfscultuur te veranderen en innovatie te vergroten

Momenteel is mevr. Owen lid van de besturen van Taylor Morrison Home Corporation (NYSE: TMHC), Goal Five en First Place for Youth, een nonprofit-organisatie die ondersteuning biedt aan pleegkinderen. Ze heeft een Bachelor of Arts-graad van het College of William and Mary en voltooide het Advanced Management Program van Harvard Business School.

Over Herman Miller
Herman Miller is een wereldwijd erkende leverancier van meubels en gerelateerde technologieën en diensten. Het 113 jaar oude bedrijf met de hoofdvestiging in West-Michigan vertrouwt op innovatief design om problemen op te lossen overal waar mensen werken, wonen, leren en genezen. problemen op te lossen. Dankzij herkenbare ontwerpen die deel uitmaken van museumcollecties over de hele wereld heeft Herman Miller de Cooper Hewitt National Design Award ontvangen van het Smithsonian Institution en is het bedrijf vier opeenvolgende jaren als nummer één uit de bus gekomen op de lijst van “Brands that Inspire” van Contract Magazine. Herman Miller staat bekend en wordt gerespecteerd vanwege de voortrekkersrol op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en heeft talloze awards ontvangen op het gebied van wereldwijde duurzaamheid en inclusiviteit, waaronder 11 opeenvolgende jaren een topbeoordeling in de jaarlijkse Corporate Equality Index van de Human Rights Campaign Foundation. In het boekjaar 2018 genereerde het bedrijf een omzet van 2,38 miljard dollar en had het wereldwijd bijna 8.000 mensen in dienst. Herman Miller wordt op de NASDAQ Global Select Market verhandeld onder het symbool MLHR.

Dit bericht bevat toekomstgerichte verklaringen in de zin van Sectie 27A van de Securities Act van 1933, zoals gewijzigd, en Sectie 21E van de Securities Exchange Act, zoals gewijzigd, die zijn gebaseerd op overtuigingen van het management, veronderstellingen, huidige verwachtingen, schattingen en projecties over de kantoormeubelindustrie, de economie en het bedrijf zelf. Woorden als "anticiperen", "geloven", "zeker", "schatten", "verwachten", "voorspellen", "waarschijnlijk", "plannen", "projecten", en "zou moeten", variaties van dergelijke woorden en vergelijkbare uitdrukkingen duiden op dergelijke toekomstgerichte verklaringen. Deze verklaringen garanderen geen toekomstige prestaties en brengen bepaalde risico's, onzekerheden en aannames met zich mee die moeilijk te voorspellen zijn met betrekking tot timing, omvang, waarschijnlijkheid en mate van voorkomen. Deze risico's omvatten, zonder beperking, het succes van onze groeistrategie, ons succes in initiatieven die gericht zijn op het realiseren van langetermijndoelstellingen voor kostenbesparing, werkgelegenheid en algemene economische omstandigheden, het tempo van economisch herstel in de VS en onze internationale markten, de toename van het aantal banen voor white-collar-personeel, de bereidheid van klanten om kapitaalinvesteringen uit te voeren, het soort producten dat door klanten wordt gekocht, prijsdruk vanwege concurrerende prijzen, de beschikbaarheid en prijsstelling van grondstoffen, onze afhankelijkheid van een beperkt aantal leveranciers, ons vermogen om wereldwijd uit te breiden gezien de risico's die samenhangen met wettelijke en juridische compliance-uitdagingen en bijbehorende valutaschommelingen, wijzigingen in toekomstige belastingwetgeving of interpretatie van de huidige belastingwetgeving, het vermogen om prijzen te verhogen om de extra kosten van grondstoffen op te vangen, de financiële draagkracht van onze dealers en de financiële kracht van onze klanten, ons vermogen om nieuwe retailstudio's te vestigen, gunstige huurvoorwaarden voor nieuwe en bestaande locaties af te kunnen sluiten en onze transformatie van de studioportfolio te implementeren, ons vermogen om sleutelfunctionarissen en andere gekwalificeerde werknemers aan te trekken en te behouden, ons vermogen om innovatieve producten te blijven maken, het succes van nieuw geïntroduceerde producten, ons vermogen om al onze markten te bedienen, mogelijke acquisities, afstotingen of allianties, het tempo en niveau van overheidsaankopen, de uitkomst van hangende geschillen of overheidsaudits of onderzoeken, politieke risico's in de markten die we bedienen en andere risico's die zijn vastgesteld in onze deponeringen bij de Securities and Exchange Commission. Daarom kunnen de werkelijke resultaten en uitkomsten wezenlijk afwijken van wat we hier uitspreken of voorspellen. Herman Miller, Inc., aanvaardt verder geen verplichting om toekomstgerichte verklaringen bij te werken, te wijzigen of toe te lichten.

Investeerders
Jeff Stutz, Executive Vice President en Chief Financial Officer, (616) 654-8538 of jeff_stutz@hermanmiller.com
Kevin Veltman, Vice President—Investor Relations and Treasurer, (616) 654-3973 of kevin_veltman@hermanmiller.com

Media Relations, (616) 654-5977 or media_relations@hermanmiller.com