29 oktober 2019

Hoogtepunten

• Versnelt de verdere wereldwijde groei van het merk naughtone
  • Vergroot het samenwerkings- en aanvullende productaanbod van Herman Miller

Herman Miller, Inc. (NASDAQ: MLHR), de wereldwijde ontwerper en meubelfabrikant, heeft vandaag aangekondigd dat het de resterende aandelen van de eigentijdse Britse meubelontwerper naughtone heeft overgenomen voor ongeveer $ 46,1 miljoen. Het veiligstellen van het eigendom van naughtone sluit rechtstreeks aan op de strategische prioriteit van Herman Miller om winstgevende groei te versnellen.

Herman Miller ging in 2016 een partnerschap aan met naughtone door een belang van 50 procent in het bedrijf te verwerven om zijn wereldwijde aanbod in ondersteunende en collaboratieve meubels te helpen verbeteren, een markt waarin Herman Miller een aanzienlijk groeipotentieel zag. Als gevolg van dit partnerschap heeft naughtone in de afgelopen drie jaar een gemiddelde jaarlijkse omzetgroei van 35 procent gerealiseerd. Deze samenwerking heeft Herman Miller geholpen zijn productontwerp- en ontwikkelingsmogelijkheden uit te breiden, resulterend in 11 nieuwe productlanceringen en tal van ontwerp- en innovatieprijzen.

"naughtone is een vitale strategische partner voor de groei van het ondersteunende productaanbod van Herman Miller Group gebleken", aldus Andi Owen, President en CEO van Herman Miller. "Ik ben erg trots op onze gedeelde waarden, evenals op het moderne esthetische en eigentijdse Britse ontwerp dat ze onze merkenfamilie bieden."

Gevestigd in Harrogate, North Yorkshire, werd naughtone opgericht in 2005 en is sindsdien snel gegroeid in de markt voor collaboratieve meubels onder leiding van Matt Welsh, Kieron Bakewell en Mark Hammond. Bekend vanwege eigentijds design en hoogwaardige productie, met name in stoffering, worden de innovatieve producten van naughtone, zoals het Always-stoelenassortiment, de Polly-stoel en de Viv-stoel gebruikt door klanten over de hele wereld, waaronder enkele van de grootste merken in handel en cultuur.

"Ons partnerschap met Herman Miller heeft ons geholpen om onze wereldwijde aanwezigheid op de markt aanzienlijk te vergroten, met name in Noord-Amerika", aldus naughtone vicevoorzitter Sales Matt Welsh. "Deze uitgebreide relatie bereidt ons voor op blijvend succes, en we kijken ernaar uit om samen te werken in deze nieuwe hoedanigheid om geweldige resultaten te bereiken."

naughtone werd onlangs erkend als één van de Telegraph's Fastest Growing British Exports, en haar producten zijn de afgelopen jaren genomineerd voor en ontvingen talloze designprijzen, waaronder de Queen's Award voor ondernemingen.

"Herman Miller heeft een opmerkelijke geschiedenis op het gebied van ontwerp en innovatie", aldus vicevoorzitter Creative Kieron Bakewell. "Deel uitmaken van Herman Miller Group is een enorme eer voor naughtone, en het geeft ons nog meer ambitie en vertrouwen in onze eigen productplannen."

Herman Miller verwacht de bedrijfsresultaten van naughtone te consolideren na de sluitingsdatum van deze transactie. De netto-omzet van het laatste fiscale jaar van naughtone, dat in mei 2019 eindigde, bedroeg in totaal ongeveer $ 37 miljoen. Exclusief mogelijke eenmalige boekhoudkundige aanpassingen van de aankoop, zal deze transactie naar verwachting een incrementeel bijkomend effect van $ 0,01 tot $ 0,03 hebben op de winst per aandeel in de resterende zeven maanden van fiscaal 2020.

Aanvullende informatie over de transactie is opgenomen in een presentatie voor beleggers, die beschikbaar is op de website van Herman Miller. View presentation (English).

Neem voor meer informatie contact op met:
Media_Relations@hermanmiller.com
Investor_Relations@hermanmiller.com

Over Herman Miller
Herman Miller is een wereldwijd erkende leverancier van meubels en aanverwante technologieën en diensten. Sinds de oprichting in 1905 vertrouwt het bedrijf op innovatief ontwerp om mensen te helpen geweldige dingen te doen. De wereldwijde leider op het gebied van design heeft zich ontwikkeld tot de Herman Miller Group, een familie van merken die gezamenlijk een verscheidenheid aan producten biedt voor omgevingen waar mensen wonen, leren, werken en genezen. De familie van merken omvat Colebrook Bosson Saunders, Design Within Reach, Geiger, HAY, Maars Living Walls, Maharam, naughtone, Nemschoff en Herman Miller. Bezoek voor meer informatie www.hermanmiller.com/about-us.

Over naughtone
Gevestigd in Harrogate, North Yorkshire, werd naughtone in 2005 opgericht met de missie om prachtige, bruikbare meubels te maken, en is sindsdien snel gegroeid in de markt voor collaboratieve meubels, onder leiding van Matt Welsh, Kieron Bakewell en Mark Hammond. Bekend vanwege eigentijds Brits design en hoogwaardige productie, met name in stoffering, worden de innovatieve producten van naughtone, zoals de Always-stoel en -lounge, de Polly-stoel en de Viv-stoel gebruikt door klanten over de hele wereld, waaronder enkele van de grootste merken in handel en cultuur. Meer informatie op www.naughtone.com.

Hulpmiddelen

Bekijk presentatie (English)