7 april 2021

Een man die een koptelefoon draagt zit in een Gaming-stoel, is gericht naar een opstelling met een gamingtoetsenbord, muis en twee schermen.

Zeeland, Michigan US: Herman Miller (NASDAQ:MLHR) heeft de populaire streamer Tim Betar (professioneel bekend als “Timthetatman”) aangekondigd als de allereerste wereldwijde Brand Ambassador van het merk. Als ambassadeur zal Timthetatman actief zijn ervaringen met Herman Miller producten delen en zal hij tevens een belangrijk contactpersoon zijn tussen het prominente meubelbedrijf en de gamingwereld.

“Dit is een enorme mijlpaal voor ons team,” zegt Jon Campbell, directeur Gaming bij Herman Miller. “Sinds de lancering van onze eerste gamingproducten afgelopen juli hebben ongelooflijk veel mensen voor Herman Miller gekozen bij hun set-ups. We vinden het geweldig om een partnerschap te vieren met een van de meest invloedrijke en gerespecteerde mensen in de gamingwereld, vooral iemand die zo’n pionier is geweest op dit gebied.”

“Ik ben enorm enthousiast over deze samenwerking omdat het laat zien dat een groot bedrijf als Herman Miller geeft om wat wij gamers te zeggen hebben,” zegt Betar. “Ik heb lang gestreamd en lang gezeten, maar toen besefte ik hoe belangrijk kwaliteitsproducten zijn en hoe belangrijk het is om daarin te investeren voor jezelf en je gezondheid. Toen ik eenmaal was overgestapt op Herman Miller voor gaming, merkte ik direct verschil!”

Timthetatman streamt al sinds 2012 en heeft inmiddels miljoenen volgers die worden aangesproken door zijn inspirerende vaardigheden, vrolijke persoonlijkheid en onderhoudende babbel. Hij streamt populaire games zoals World of Warcraft, Counter-Strike, Overwatch en Fortnite, en zijn vaardigheden en interesse in een breed scala aan games spreken elke dag weer duizenden kijkers aan. “Tim is een van de meest onderhoudende content creators in de industrie van vandaag,” aldus Campbell. “Ik ben altijd geïnspireerd geweest door Tims beslissing om bijna zijn hele streamingcarrière in Herman Miller-stoelen te zitten. Deze relatie is dus echt authentiek en het doet ons dan ook groot plezier dat Tim zich aan Herman Miller heeft verbonden.”

Hoewel Timthetatman een cruciaal onderdeel zal zijn van de inspanningen van het merk om de gamingwereld te blijven leren kennen, gaan de mogelijkheden veel verder dan introducties en endorsements. “We gaan Tim en zijn gemeenschap ondersteunen door middel van originele content en exclusieve productinformatie. Daarnaast gaan we feedback verzamelen van zowel Tim als zijn gemeenschap ten behoeve van productontwerp,” zegt Campbell. “Om echt producten aan de gaming community te kunnen leveren waar we trots op zijn, moeten we gamers er intensief bij betrekken. Op deze manier kunnen ze hun stem laten horen en krijgen ze de kans om invloed uit te oefenen op de producten die ze willen en nodig hebben.”

“Gamers weten wat andere gamers willen. Door gamers zoals wij erbij te betrekken en feedback te laten geven, krijg je echte feedback,” volgens Betar. “De Embody-stoel is een van de beste stoelen die er zijn. Toen ik zag dat Herman Miller een versie van de stoel voor gamers had ontworpen, wist ik dat het bedrijf echt om gamers geeft en ze het beste wil bieden. Ik ben dan ook blij dat zo’n bedrijf met mij wil samenwerken.”

En hoewel Tim nu de eerste officiële wereldwijde Brand Ambassador is voor de gamingdivisie van Herman Miller, is hij zeker niet de eerste streamer met wie het team heeft samengewerkt. “Vanaf het allereerste begin van dit project hebben we samengewerkt met teams en gamers om te ontdekken wat ze nodig hadden en wat ze van een gamingstoel wilden,” aldus Campbell. “Gamers gebruiken onze stoelen al jaren en we wisten dat het tijd was om ze de aandacht te geven die ze verdienden. Maar we konden dat niet doen zonder ze daadwerkelijk bij elke stap van het proces te betrekken.” Dat proces omvatte bezoekjes aan Gaming Houses, interviews met spelers, research onder actieve gamers en het uitnodigen van gamers om deel uit te maken van verschillende productpresentaties.

Het eerste product in de gamingportfolio van Herman Miller, de Herman Miller X Logitech G Embody Gaming-stoel, werd afgelopen juli wereldwijd gelanceerd. Top Esports organisaties, waaronder TSM, San Francisco Shock, Philadelphia Fusion en Complexity, plus topgamers en content creators maken al actief gebruik van de stoel.

“We hebben kritisch inzicht en kennis opgedaan voor onze huidige gamingstoelen door te bestuderen hoe spelers zitten tijdens het gamen en met ze te praten over hun ervaringen en zorgen,” zegt Campbell. “Ik ben heel benieuwd naar wat deze samenwerking nog meer zal opleveren. Toen we aankondigden dat we ons op de gamingmarkt zouden begeven, beloofden we dat dit niet iets eenmaligs zou zijn. We gaan voor de lange termijn. En dat betekent meer stemmen aan tafel uitnodigen, meer de dialoog aangaan en uiteindelijk meer kwaliteitsproducten afleveren waarop gamers kunnen vertrouwen.”

Perscontact:
Herman Miller
Ericka Humbert
media_relations@hermanmiller.com
616-654-5977

Over Herman Miller
Herman Miller is een internationaal erkende marktleider op het gebied van design. Sinds de oprichting in 1905 hebben de innovatieve, probleemoplossende ontwerpen en meubels van het bedrijf het beste in mensen naar boven gehaald, waar ze ook wonen, werken, leren, genezen en spelen. In 2018 heeft Herman Miller de Herman Miller Group opgericht, een zorgvuldig geselecteerde, complementaire merkenfamilie, die onder andere Colebrook Bosson Saunders, Design Within Reach, Geiger, HAY, Maars Living Walls, Maharam, naughtone en Nemschoff omvat. De Herman Miller Group, die zich laat leiden door een gedeeld doel – design ten gunste van de mensheid – geeft vorm aan plaatsen die er toe doen voor klanten en draagt tegelijkertijd bij aan een meer rechtvaardige en duurzame toekomst voor iedereen. Ga voor meer informatie naar www.hermanmiller.com/nl_nl/about-us.

Over TIM THE TATMAN (Tim Betar)
Tim “Tim The Tatman” Betar is een van de meest invloedrijke Twitch-persoonlijkheden met meer dan 6,1 miljoen volgers en 229 miljoen totale streamweergaven. Hij is bekend van het spelen van Call of Duty: Warzone, Valorant, Overwatch, World of Warcraft en Fortnite, en bereikt met zijn kanaal gemiddeld 36 duizend kijkers per stream en vaak meer dan 100 duizend gelijktijdige kijkers. Zijn uitbundige persoonlijkheid en positieve houding hebben geleid tot een van de grootste interactieve gemeenschappen op het platform. Zijn trouwe aanhang lanceerde hem onlangs naar #1 trending op Twitter nadat hij eindelijk Fall Guys had gewonnen. Hij stond er bekend om dat hij in dat spel maar niet winnen kon. De hype rond die overwinning werd vastgelegd in een aflevering van 30 for 30 van ESPN gewijd aan het verhaal van Tims overwinning. Kort daarna deed Tim mee aan een gametoernooi op Twitch getiteld Battle of the Best, wat de meest succesvolle branded toernooistream van het platform ooit werd. Tim was de headliner van het evenement en zorgde voor 9 miljoen views en 90 miljoen bekeken minuten met een piek van 215 duizend gelijktijdige kijkers. Naast Twitch is Tim ook content creator op YouTube met meer dan 2,7 miljoen abonnees en 421 miljoen totale views op zijn kanaal. Zonder twijfel mag hij tot de bekendste persoonlijkheden in de gamingwereld worden gerekend.